Controller financiële administratie
Ben jij een ervaren controller met een passie voor de gezondheidszorg? Wij zoeken een gedreven en nauwkeurige Controller om ons financiële team te versterken.
Centraal bureau
Het Centraal Bureau van Stichting Haagse Gezondheidscentra (SHG) vormt het kloppend hart van onze organisatie. Gelegen in Rijswijk, bieden wij de ondersteuning aan alle gezondheidscentra die onder SHG vallen. Hier worden de strategische beslissingen genomen, financiële processen beheerd, en administratieve ondersteuning geboden aan de diverse praktijken en zorgprofessionals.
Als onderdeel van dit dynamische en ondersteunende team, zal de nieuwe Controller een sleutelrol spelen in het financieel beheer en de verdere professionalisering van onze organisatie.
SHG in het kort
Stichting Haagse Gezondheidscentra (SHG) is met acht gezondheidscentra en zes apotheken is één van de grootste eerstelijnszorgaanbieders in Den Haag. We zetten ons in voor de gezondheid van Haagse inwoners, inclusief kwetsbare groepen zoals mensen met psychische problemen, ongedocumenteerden en dak- en thuislozen.
Wat ga je doen?
Als controller maak je deel uit van het financiële team. Jouw ervaring en affiniteit met de functie zorgen ervoor dat je een aantal hoofdtaken helemaal naar je toe kan trekken:
- Opstellen van periodieke rapportages en geconsolideerde jaarrekeningen: Daarnaast leg je de verantwoordingen naar zorgverzekeraars en subsidieverstrekkers af.
- Opstellen van sturingsinformatie voor de managers en het bestuur en raad van toezicht.
- Borging en verzorging van de financiële processen: o.a. mutaties, maandafsluiting, monitoring, controlewerkzaamheden t.b.v. salarisbetalingen, belastingaangifte, enz.
- Dataverzameling uit diverse systemen (Medicom) t.b.v. rapportages.
- Optimaliseren van bedrijfseconomische processen: Op tactisch niveau ondersteunen van organisatieonderdelen.
- Samenstellen van de (concept-)jaarrekeningen; En het begeleiden van externe accountantscontroles
- Financieel begeleiden: Alle Praktijkmanagers ondersteunen met de financiële processen.
Je brengt mee:
- Je hebt werk al geruime tijd in een soort gelijke functie of werkomgeving: Momenteel werk je bijvoorbeeld als administrateur of financial controller in een klein tot middelgroot bedrijf binnen de gezondheidszorg, waardoor je ervaring hebt opgedaan met alle aspecten van het vakgebied.
- Je functioneert op hbo-niveau: Je hebt een analytisch denkvermogen en kan zelfstandig complexe vraagstukken oplossen.
- Je hebt een sterke interesse in financiën, data en IT: Je bent bedreven in het gebruik van financiële software en data-analysetools, omdat dit cruciaal is voor het nauwkeurig verstrekken van informatie en het ondersteunen van besluitvorming.
- Kennis van zorgadministratieve processen: EPD/ZIS- systemen
Aandacht voor jou, beloofd!
- Zekerheid; Op basis van de CAO Huisartsenzorg schalen wij je in in schaal 9. Wij bieden een inkomen tussen: € 4.275, – en € 5.463, – bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband. De CAO verhoogt per 1 november 2024 en per 1 mei 2025 met 2,5%.
- Contract: Bij de juiste klik streven wij naar een vast contract.
- Eindejaarsuitkering; Een eindejaaruitkering van 6%
- Vakantie dagen; Wij bieden 20 dagen vakantieverlof per jaar en daarnaast recht op vijf bovenwettelijke dagen vakantieverlof per jaar.
- Meer bijkopen? Per kalenderjaar kan je jaarlijks naar rato van het dienstverband maximaal 38 bovenwettelijke verlofuren kopen of verkopen.
- Pensioen: De (collectieve) pensioenregeling van het pensioenfonds waaronder de betreffende werknemer valt (Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW), Pensioenfonds Medewerkers Apotheken (PMA) of Stichting Pensioenfonds Openbare Apotheken (SPOA)) is op de werknemer van toepassing.
- Reiskostenvergoeding; Wij bieden een vergoeding van €0,23ct.
- Investeren in je eigen ontwikkeling; Je krijgt een persoonlijk budget en de ruimte voor professionele groei, met mogelijkheden voor kaderopleidingen en regelmatige nascholingen.
Enthousiast geworden?
Solliciteer dan op de functie via ons online sollicitatieformulier onderaan deze pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op. Vragen? Mail ons HR-team via sollicitatie@shg.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Hoe verder?
Benieuwd hoe het proces er verder uitziet? Dit kan je verwachten.