Complimenten en klachten
Wij vinden het erg belangrijk om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom werken we continu aan de verbetering van de geleverde zorg, de bereikbaarheid en de service. Heeft u een compliment, suggestie of klacht? Dat horen wij graag van u.
Complimenten
Bent u tevreden over de zorgverlening of over een medewerker van SHG? Dat horen we natuurlijk graag! U kunt uw compliment of positieve ervaring persoonlijk laten weten of door een e-mail te sturen naar het desbetreffende gezondheidscentrum.
U kunt uw compliment ook delen via ZorgkaartNederland.
Suggesties
Met uw frisse blik en uw perspectief als patiënt heeft u wellicht goede ideeën voor het optimaliseren van onze zorgdienstverlening. Wij nodigen u dan ook van harte uit om uw ideeën of suggesties via het contactformulier met ons te delen.
Klachten
Als u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan, dan horen wij dit graag. Laat ons weten waarom u niet tevreden bent, zodat we samen uw probleem of klacht kunnen oplossen. Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht kenbaar maken via de klachtenregeling van SHG Groep.
- Bespreek uw klacht altijd eerst met de betrokken zorgverlener of medewerker.
- Bent u niet tevreden over het gesprek? Dan kunt u gebruik maken van de klachtenfunctionaris van SHG. Dit is een extern, onafhankelijke persoon die u verder helpt met uw klacht.
- Komt u alsnog niet tot een oplossing, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen. Dit kan op drie manieren:
- Online: vul het online klachtenformulier (opent in nieuw tabblad) in;
- Per e-mail: mail het ingevulde klachtenformulier (opent in nieuw tabblad) naar de klachtenfunctionaris van SHG op klachtenfunctionaris@shg.nl
- Per post: print het klachtenformulier (opent in nieuw tabblad) uit en stuur deze volledig ingevuld naar:
Klachtenfunctionaris SHG Groep
Postbus 7013
2280 KA Rijswijk
Uw klacht wordt z.s.m. in behandeling genomen. Andere informatie over de verwerking van klachten kunt u lezen in onze klachtenregeling (opent in nieuw tabblad).
Geschilleninstantie
Als u ook met hulp van de klachtenfunctionaris er echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u op www.skge.nl.